צביעת דירה בסיום שכירות

האם חוזה הדירה שלכם עומד להסתיים ואתם מתכננים לעבור לדירת אחרת? ובכן, כדאי לכם למהר ולקרוא את חוזה השכירות כדי לבדוק כיצד עליכם להחזיר אותה בתום תקופת השכירות. אחד הסעיפים המרכזיים אשר מופיע כמעט בכל חוזה שכירות סטנדרטי הוא צביעה מחדש של הדירה. חשוב לדעת כי רוב בעלי הדירות להשכרה דואגים לצביעת הנכס לפני השכרתו, לכן הם דורשים לקבל את הדירה במצב דומה לפני שעברתם לגור בנכס.  

מי אחראי לצבוע דירה שכורה?

כאשר שוכרים דירה מאדם או מחברה נהוג לחתום על חוזה שכירות הכולל סעיפים שונים ומגוונים. ברוב החוזים המשכיר מציין את חובת החזרת הנכס ללא בעיות ופגמים, ויש דרישה לצבוע את הקירות לפי גוון מסוים. אם חותמים על חוזה שכירות הכולל פסקה המחייבת את השוכר להחזיר את הנכס צבוע בסוף תקופת ההשכרה, יש לדאוג לכך, כאשר ההמלצה היא להזמין צבעי מקצועי ולא לצבוע לבד.

לכן, צביעת דירה בסיום שכירות נמצאת באחריות השוכר, וחשוב לזכור כי בעל הבית מחזיק בצ'ק ביטחון או בטוחה אחרת, ובמידה ולא מחזירים את הדירה צבועה הוא עלול להשתמש בבטוחה כדי לממן את הצביעה.

צביעת דירה בסיום שכירות

כמה עולה צביעת דירה בסיום שכירות?

שוכרים רבים מעוניינים למזער עלויות ככל הניתן לכן הם מחליטים לקראת סוף החוזה לצבוע את הדירה לבד ובשיטות עשה זאת בעצמך. אמנם, אם אתם מנוסים בעבודות צבע ויש לכם את הזמן, היכולת וכלי העבודה הנדרשים לצביעת הנכס, תוכלו לצבוע את הדירה בכפוף לתנאים שנקבעו בחוזה. כדאי לדעת כי בחוזה השכירות לרוב מופיע סוג הצבע והגוון (פנטון), ועליכם לצבוע את הדירה בדיוק בגוון זה, וכמובן בצבע איכותי ועמיד.

חשוב לציין כי צביעת הדירה בסיום תקופת השכירות על ידי צבעי מומחה עדיפה עבור השוכר. הסיבה העיקרית לכך היא שבעל הדירה לא יוכל לטעון כי הצביעה אינה מקצועית ולא תואמת לסעיף שנקבע בחוזה. לכן, כדאי להשאיר את עבודות הצבע לאנשי מקצוע מיומנים, ככה תוכלו להסיר חשש ודאגה שבעל הדירה יתבע אתכם או יממש ערבות בנקאית או צ'ק שהשארתם לו כבטוחה. עלות עבודות הצבע משתנה בהתאם לגודל הנכס ושטח הקירות, מורכבות העבודה, כמויות וסוג הצבע, מספר חדרים ועוד, היכנסו למחירון הצבעים שלנו לפרטים נוספים.

משמעות כלכלית לצביעת הדירה בסוף החוזה

בעלי הדירות נוהגים להחתים את השוכרים על חוזה סטנדרטי הכולל דרישה לצביעת הדירה בסיום חוזה השכירות, וסעיפים הנוגעים לבלאי סביר ותיקון נזקים קלים שנגרמו בדירה על ידי השוכר. כאמור, סעיף צביעת הדירה מופיע ברוב החוזים הסטנדרטיים, יש לכך צידוק אם שכרתם דירה אחרי שיפוץ קליל הכולל עבודות צבע, תיקון פגמים ומילוי סדקים וחורים בקירות. יחד עם זאת, יש לדרישה זו השלכות כלכליות עבורכם, לכן אין להקל בכך ראש, ומומלץ לפנות לצבעי מקצועי כמו זיו החביב כדי לבצע את העבודה ולהחזיר את הנכס למצבו הקודם.

לכן, אם תכננתם לצבוע את הדירה לבד לקראת סיום תקופת השכירות, כדאי לכם לשקול היטב את צעדכם. יתכן ותשקיעו מאות שקלים ברכישת צבעים וציוד לצביעה, אך בעל הדירה יטען כי העבודה רשלנית ואינה מקצועית, לפיכך הוא עלול לדרוש פיצוי בכפוף למה שנקבע בחוזה.

תוצאה של צביעת דירה בסיום שכירות
לקבלת הצעת מחיר והתייעצות השאירו פרטים ונחזור בהקדם!